zaterdag 29 september 2012

Blinde kip

Tijdje geleden dat ik met me blog ben bezig geweest maar ben van plan weer regelmatig iets te schrijven. Sinds dat we wisten van de ziekte van Daika heb ik onderstaand advertentie op marktplaats staan........... "In 2011 is mijn nizinny Daika overleden aan de gevolgen van een erfelijke aandoening genaamd ncl (Neuronale Ceroid Lipofuscinose) enkele symptomen zijn -gedragsveranderingen, verandering in gangwerk en houding,Dermatitis,afwijking in het zicht en epilepsie.Na overleg met een aantal fokkers over het wel of niet nemen van een nestje heeft ze een nestje gehad van vier pups.Helaas bleek niet alles gezond te zijn en zijn er twee pups op de leeftijd van drie en vier jaar overleden. Een reu deze is aan de gevolgen van epilepsie en hij was blind op drie jarige leeftijd overleden. Een teefje welke bij ons was gebleven hebben we op de leeftijd van vier in moeten laten slapen vanwege een ernstige karakter stoornis. Vanwege Daika haar slechte ogen werd er in eerste instantie aan PRA gedacht maar omdat haar karakter ook niet geheel stabiel was en de geschiedenis van haar twee kinderen werd er verder onderzoek gedaan. Na een tip van een fokker uit het buitenland of het niet NCL was , zijn we terecht gekomen bij de een buitenlandse universiteit. Daar hebben ze haar bloed onderzocht maar helaas zijn ze daar nog niet zo ver dat ze een 100% diagnose kunnen geven betrefd de nizinny en heeft men medewerking nodig van fokkers en eigenaren . Daika had had de symptomen en volgens de prof de aandoening. Helaas denken veel mensen erg licht over de aandoening. Voor meer info kun je me mailen."........ Vele denken dat ik de advertentie laat staan om het ras zwart te maken maar het tegen over gestelde is waar.De Nizinny is altijd mijn ras geweest ik ben gek op deze honden. En vind het verschrikkelijk dat er zo makkelijk om wordt gegaan als een hond iets mankeert.Ik hou van openheid en zal dat blijven doen ook. Dan is er nog steeds een persoon die zich verschrikkelijk voelt aangesproken elke keer als ze iets van mij verneemt.Zo ook over mijn advertentie.Het persoon gaat klagen en stookt andere op en men volgt het persoon blind.In eerste instantie stonden de namen van Daika haar ouders in de advertentie deze zijn echter verwijdert.Het persoon had hierover een klacht ingedient in verband met privacy.Ze vind dat erg belangrijk zo belangrijk dat ze vervolgens wel mijn gegevens plaatst in haar forum met uit de duim gezogen verhalen erbij.Als je zo over mijn verhaal over Daika valt zou je bijna gaan denken dat je wat te verbergen hebt..